jaunumi: kreisāk pa kreisi vairs nedrīkst?

 

Lai autovadītājiem nevajadzētu lieki tērēties, maksājot soda naudas, der ielāgot, ka ielās automašīnas drīkst novietot stāvēšanai tikai satiksmes virzienam atbilstošajā malā.

 

Daudzviet ielu malās redzami stāvoši spēkrati, kas vienā virknē sabīdīti kopā gan ar motoriem, gan pēcpusēm. Tātad to vadītāji, atceroties kādreiz iemācītos Ceļu satiksmes noteikumus (CSN), pareizi secinājuši, ka "atļauts apstāties un stāvēt arī ceļa kreisajā pusē uz ceļiem ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, ja brauktuves vidū nav tramvaja sliežu ceļa klātnes". Tajā pašā CSN 11. sadaļā "Apstāšanās un stāvēšana" vēl piekodināts, ka braucamie ceļa kreisajā pusē jānovieto vairāk pa kreisi uz nomales, bet, ja tās nav, brauktuves malā vai aiz tās paplašinājumos.

 

Gribot negribot - pret

 

Tagad iedomāsimies situāciju: pārvietojušies kustībai pretējā joslā, tas ir – pa kreisi, mums automašīna jānovieto vēl vairāk pa kreisi, lai netraucētu pretī braucošos. Lai šo otro kreisumu paņemtu, braucamajam gribot negribot jābūt ar degunu pret kustības virzienu.

Toties CSN autovadītājiem tā pamatīgi neieborē, ko darīt, ja ielas vidū atrodas tramvaja sliedes. Tās drīkst šķērsot, turklāt tieši kreisajā pusē atrodas stāvvietas. Tāpēc nereti šoferīši paņem kreiso pagriezienu un savu braucamo iebīda tukšajā vietā pēc iespējas kreisāk ar auto priekšgalu pretī kustības virzienam. Sevišķi bieži šādas situācijas redzamas maksas un bezmaksas stāvvietās Krišjāņa Barona ielā pie Sporta pils un "Veselības centra 4". Tad nu ir pļaujas laiks policistiem – vai nu viņi draudzīgi izskaidro, ka šādi novietot braucamo nedrīkst, vai atstāj mašīnas logā soda talonu.

 

Nedrīkstēšanas pamatojums

 

Šo kārtību Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris skaidro ar pievienošanos Vīnes konvencijai par ceļu satiksmi, kas izstrādāta jau 1968. gadā. Un tik tiešām, tās 23. panta 2.a punkts vēsta, ka "vadītājs drīkst apstādināt vai novietot stāvēšanai transporta līdzekli tikai satiksmes virzienam atbilstošajā malā". Kvalifikācijas daļas priekšnieks skaidro, ka iekļauties satiksmes plūsmā, stāvot pretī tai, esot grūtāk, līdz ar to pieaug avārijas situācijas varbūtība. Tātad – ja, piemēram, braucot no Juglas uz centru, ir nepieciešams uz mirkli piestāt pusceļā, bet vieta ir tikai ielas pretējā pusē, neko darīt, autiņš jāapgriež uz riņķi un jāatstāj ar skatu braukšanas (šajā gadījumā – Juglas) virzienā Pēc tam tādu pašu procedūru nāksies atkārtot, lai turpinātu ceļu uz centru.

 

Varbūt jāmaina CSN

 

Pieredzējušie autovadītāji lēš, ka viņiem faktiski ir vienalga, no kādas pozīcijas iekļauties satiksmē, bet, ja nu tā prasa Vīnes konvencija, tad jau gan... Pagaidām gan neatbildēts paliek jautājums, ko Vīnes konvencijas labā lai dara tie, kuriem CSN atļauj apstāties pavisam kreisi kreisajā pusē ielai, pa kuru neiet tramvajs?

 

TV NET

TAVAS DROšīBAS SKOLA!

 

.:: Par autoskolu ::.

 

• ievads

• vinnē atlaidi

• autoturnīrs

   

.:: Apmācība ::.

  • nodarbību vietas
• pasniedzēji
• mašīnas un instruktori
• laukums
• ekstremāla braukšana
• nodarbību saraksts
• cenas
• skolēnu domas

• forums

   

.:: Eksāmeni ::.

  • skolā
• CSDD
• CSN tests
• maršruti
   

.:: Pārējais ::.

  • sertifikāti
• noderīga informācija
• mūsu partneri
 

video reportāža LTV-7
 

video

 

nedēļas foto

 

 

 

 

.:: copyright (c) 2004 :: SIA "KONI" :: 7281070; 9807052 ::.
design and code by
Expeon [expeon@inbox.lv]